torstai 10. toukokuuta 2018

Kevät

Hei

Tässä ajattelin kertoa miten minun kevät on mennytElikkä sehän meni silleen olin kaksi kuukautta työssäoppimisessa vanhainkodissaSiellä auttelin kaikessa pelasin,luin lehteä,juttelin ja kävin ulkona niiden kanssaTykkäsin olla siellä kovasti sitten kun pääsi vauhtiin ja jyvälle et mitä tehdään. Paikana tämä oli haastava ku oli muistisairaita vanhuksiaKaksi kuukautta meni nopeasti joka päivä töissäSitten viikkoja kului koulusta tuli ohjaaja tuli käymään ja siinä me juteltiin että miten on mennyt ja siinä me siten juteltiin ja sinä oli minä, ohjaaja ja työpaikalta se ohjaaja.  Tein aamuvuoroja iltavuoroja ja välil viikonloppuja. Enen kuin  työssäoppiminen loppui minulla oli   sitten minun viimeinen näyttö oli mie näytin mitä osaan. Tehtiin sitä yhdessä mun  näyttösuunitelman piti rakentaa se päivä että mitä teen mihinki kellon aikaa. Minulla oli siinä aamupalan syötäminen,ihosrasvaus pukeminen,aamutoimien ohjaaminen kahdelle,lounaan syöttö ja sitten oli mun virike tein sellasen  että sai haistaa,maistaa ja tunnustella. Kyllä minua jänitti se paljon ku olin asetanut tavoiteet korkealle enkä mene niiten ali vaan saavutan ne tavoiteet. Se taisi olla liian suuri tavote. Sitten oli arvioinin paikka ja siinä me juteltiin että miten meni. Muistan ku ope kysyi minulta että, no mitenkäs tämä meni mikä meni hyvin/onnistuin vastasin siihen onnistuin jutelemaa  vanhuksille ja olemaa läsnä. Työpaikan ohjajalta kanssa kysytii  mikä sen mielestä on menny hyvin/ onnistuin sillä oli melko sama vastaus ku mulla just että kohtelen kaikia tasa-arvosesti ja lämminhenkisesti.

Nyt ei ole ku kolme viikoa kouluu  sitten valmistun.  Elämä muuttuu ja se on jänittävää mutta niinhän sanotaa että yksi portti sulkeutuu niin toinen avautuu ninhän se menee. Olen saanut kolmen vuoden aikana olla todella turvalisin mielin ja iloisin mutta nyt se on mentävä kokeilee uusia tuulia ja omia siipiään. 
 
Tässä on viellä  tääläne ihana kohta raamatusta  matt:26  Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!

4 kommenttia:

  1. Oon ilonen, että harkka oli sulle hyvä kokemus! Oot varmasti hyvä just tuollasessa ihmisläheisessä työssä! :)

    VastaaPoista
  2. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että sä jo valmistut <3 Muista juhlia oikein kunnolla, ja mene sinne minne Jumala sua johdattaa; vaikka se tuntuisikin mahdottomalta, Jumalalla on sulle aina suunnitelma valmiina, joka ei mene pieleen!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos eve totta menen sinne mitä jumala on suunitellu mulle ja juhlin valmistumista tuntuu itestäki oidolta et valmistun ku vastahan mä menen ekalle nyt ln jo viimeinen vuosi ihan uskomatonta mutta kyllä jumalla on mulle suunnitelma:)

      Poista